dijous, 19 de febrer del 2015

EXPERIÈNCIES DELS NENS I NENES DE 3r A L'HORT

Després de treballar-hi durant gairebé tres mesos amb l'Adrià (des de finals de novembre fins enguany, 19 de  febrer), juntament amb les mestres, el projecte de l'hort de tercer ha donat alguns d'aquests interessants resultats. Els nens i nenes de 3r ho expressen  millor que ningú...
                                                    
- M'ho vaig passar molt bé sembrant els alls (Noa)

- He après a plantar (Carlos)

- M'ha agradat molt posar les llavors dins d'un planter fet de fibra de coco (Adrià)

- Em va agradar  l'experiment de l'evaporació i la transpiració de les fulles ( Marc i Arnau Mitjans)

- M'ho he passat molt bé amb l'experiment de les capes de la terra, observant com es filtrava l'aigua, l'Adrià diu "capes freàtiques" (Martina i Laia Rams)

- En general, m'han agradat les feines de l'hort, arreglar els bancals, remoure la terra, calçar les faves, regar i treure les males herbes (Oriol)


- Em va encantar fer bossetes d'olor amb els branquillons de les aromàtiques. Jo tinc la bosseta damunt del meu excriptori a casa (Dan)

- Jo porto la bosseta d'olor dins la cartera i encara fa olor (Berta)

- A mi m'ha agradat preparar la caseta de les plantes, barrejar diferents terres i sembrar la llavor (Mònica)     
- A la nit, les plantes expulsen diòxid de carboni  per les fulles i de dia ens regalen oxígen. Ara sé que no convé tenir-les dins la meva habitació a la nit quan dormo, és normal.... (Elda)

- He gaudit amb la feina de l'hort (Arnau Uribe)
La favera ens ha florit!!!
És clar, ja és febrer

- Ha sigut intrigant l'experiment de la patata. Al final, la patata del súper també ha fet grills, jo l'he mirat cada dia.També és de bona qualitat, encara que no tant com les altres dues!! (José Luis)

Nenes i nens de 3rA, 19 de febrer de 2015




- Hem calçat un munt de vegades els calçots, què bons!!! Ens ha agradat col·laborar amb la natura (Martín i Júlia Gamez)

- He après que les restes orgàniques que es podreixen a la terra es converteixen en nutrients per les plantes (Víctor)

- Jo em pensava que les plantes aromàtiques eren només decoratives; ara sé que serveixen perquè vinguin els insectes i funcioni millor la pol·linització i allò de la biodiversitat que                                                                                                explica l'Adrià (Judith) 
 

- M'agradaria que l'Adrià ens expliqués més coses relacionades amb l'ecologia, però se'ns ha acabat el torn...(Thiago)

- Ens ho hem passat molt bé i hem après moooolt!!!

- Cada setmana teníem ganes que arribés el dijoussss...!!!

Nenes i nens 3rB, 19 de febrer de 2015
Us animem a entrar i a mirar el nostre blog de l'hort, veureu millor tot allò què hem fet.
http://hortcatalunya.blogspot.com.es/

Gràcies per tot Adrià!
Nens i nenes de 3r